Software voor wijnhandels

Punch HD het ERP-pakket voor de voedings- en drankensector

Punch HD is een geïntegreerd softwarepakket voor brouwerijen, wijnhandels, wijnimporteurs, voedingsgroothandels, drankenhandels en horecagroothandels.

Maar Punch HD er is meer dan alleen een softwareprogramma! Het is een samenwerking tussen u en Comperex. Zo engageert Comperex zich, niet alleen om de wettelijke verplichtingen binnen uw
sector op te volgen, maar houdt het ook rekening met uw suggesties die het product kunnen verbeteren en afstemmen op de specifieke eisen van uw onderneming of branche.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan staat ons supportteam klaar voor een professionele ondersteuning.

Facturatie
  • Snelle ingave van orders en facturen
  • Promoties kunnen beheerd worden, zowel in verkoop als aankoop, van datum tot datum, in absolute waarde, hectoliter en/of percenten. Gratis producten kunnen, zoals u verkiest, beheerd worden per klant, leverancier of tarief .
  • Bij de selectie van een klant worden de standaardgegevens (tarief, leverdatum, type document, … ) uit zijn bestelstandaard voorgesteld.
  • Controle op openstaande saldo van de klant bij opmaken bestelling.
  • Controle op reeds openstaande nog niet geleverde bestellingen (zodat er eventueel goederen kunnen worden toegevoegd aan een bestelling in plaats van een nieuwe te maken).
  • Weergave van de gebruikte prijs (promo, afgesproken of gewone artikelprijs) per detaillijn.
  • Commentaarlijnen kunnen vrij worden ingegeven of er kan gebruik gemaakt worden van een reeks voorgeprogrammeerde vaste teksten.
  • Automatisch voorstel voor leveringsdag gebaseerd op bestelstandaard en rekening houdend met verlofdagen.
  • Melding aan de klant, via een opmerking, dat artikelen uit stock niet voorradig zijn. Per dag kan hiervan dan een mancolijst worden afgedrukt.
  • Vertegenwoordigers hebben de mogelijkheid om gratis beloofde goederen aan de klanten in te geven. Deze komen dan bij de eerstvolgende bestelling automatisch op de bestelling.
  • Mogelijkheid tot controle op verplichtingen. Bij het opslaan van een bestelling wordt er lijst getoond van artikelen die niet werden afgenomen ondanks dat er een afnameverplichting voor is afgesproken. Ook een historiek van de laatste 5 weken van deze artikelen wordt getoond.
  • Beheer van de vestigingen op andere locaties met internet verbinding naar de centrale computer.
Aankoop

Punch zal niet alleen uw voorraad controleren maar zal u ook automatisch bestellingen voorstellen per leverancier.
Punch houdt rekening met alle mogelijke kortingen. Gedaan met verliezen door foutieve facturen van uw leveranciers.

Productenbeheer
  • Zeer snel afgeleide producten te definiëren zoals bv. een fles, een pallet, colli’s, enz …
  • Per product een ongelimiteerd aantal basistarieven
  • Verschillende munteenheden (EUR, USD…) voor export van uw product.
  • Apart scherm voor snelle prijsaanpassingen per leverancier: bij een aanpassing van de aankoopprijs worden alle verkoopprijzen automatisch herrekend met behoud van uw winstmarge
  • Minimumvoorraad per artikel (voor de berekening van het bestelvoorstel naar de leverancier).
  • Ingave niscode en land van oorsprong voor de intrastataangifte.
  • Artikelen kunnen worden ingedeeld in artikelgroepen. Hierop kan dan geselecteerd worden in alle lijsten en statistieken.
  • Per leverancier het artikelnummer van de leverancier ingeven evenals de minimum bestelhoeveelheid van het artikel bij de leverancier (vb. om onnodige transportkosten te vermijden).
  • Mogelijkheid om geschenkartikels aan te maken (biermanden, wijnkisten, kerstpakketten…) met automatisch aanpassingen van de stock bij verkoop geschenkverpakking.
Klantenbeheer
  • Alle standaard klantgegevens in één overzicht.
  • Meerdere leveradressen kunnen gekoppeld worden aan één facturatieadres.
  • Kredietlimieten per klant
  • Bijkomende gegevens kunnen per klant in een infoscherm worden ingegeven welke op het moment van facturatie kunnen worden opgevraagd of automatisch worden getoond.
  • Klanttypes laten u toe om uw klanten in groepen en subgroepen onder te verdelen.
  • Aanduiding van de artikelen in promotie.
  • Prijslijsten gebaseerd op datum waarop nieuwe prijzen actief worden.
  • Mogelijkheid om prijslijsten op te maken voor prospecten.
  • Rekeninguittreksels (voor klanten en leveranciers) met verschillende niveau’s van rappels.
Voorraadbeheer

Punch beheert on-line uw stocks op verschillende voorraadlocaties inclusief emballage.

De inventaris kan makkelijk worden opgenomen d.m.v. een tablet of smartphone met barcode scanner

CRM (tablet, smartphone)

Uw accountmanagers kunnen vanop een tablet rechtstreeks bij de klant orders en een dagverslag ingeven.

Teven hebben ze  alle info beschikbaar op hun tablet (openstaande posten, verkoopsstatistieken, klantgegevens, bestelstandaard, artikelassortiment met prijzen en kortingen,...)

Elektronische prijslabels

Naast klassieke prijslabels op papier kan Punch HD ook gekoppeld worden aan een ESL-systeem. Bij een prijsaanpassing van het artikel in Punch HD worden de prijzen in alle winkels automatisch aangepast. Elk prijslabel bevat een klein scherm en is draadloos verbonden met Punch HD.

Geïntegreerde boekhoudpakket

Volledig geïntegreerde boekhoudmodule met alle wettelijke vereisten

Accijnsmodule (EAD, EMCS)

Indien uw onderneming hier behoefte aan heeft kan men aan elk artikeltarief aparte accijnzen koppelen. Zo worden kortingen aan klanten enkel verrekend op de prijs exclusief accijnzen en heffingen.

Een volledig accijnsmodule voor accijnsaangifte en EMCS (EAD) is beschikbaar. De ecotaks of verpakkingsheffing wordt automatisch berekend door de software.

E-Commerce

webmodule

Wij maken een koppeling met uw huidige website of u koopt onze standaard webmodule met een directe koppeling naar Punch HD. Artikelprijzen en kortingen worden opgehaald uit Punch en staan automatisch juist op de website.
Bestelling komen automatisch in een verkooporder te staan.

Routine taken zoals het ingeven van bestellingen worden zo op de snelst mogelijke manier verwerkt en u moet geen tijd besteden aan het up-to-date houden van uw website.

Business Intelligence

bi1

Zowel op het niveau van uw verkopen als uw aankopen kunt u alles zien, alles globaliseren, alles vergelijken. Dat is mogelijk per product, productgroep, leverancier of vertegenwoordiger. U kunt tabellen maken om de evolutie te volgen per maand, in volume, in aantal, in waarde of zelfs in winst.

Volg uw klanten op, ontdek diegenen die minder aankopen en voor welke producten ?
Het overbrengen van gegevens uit Punch naar Excel of Word is ook geen probleem.

Elektronische facturatie & archief
  • Elke verkoopfactuur, rappel, verzendnota kan via e-mail worden verzonden aan uw klanten.
  • I.p.v. van het verplichte dubbel van uw factuur af te drukken en te archiveren kan dit in onze software ook elektronische worden bewaard op uw server.
Touchscreen kassamodule

pos

  • Maken van kastickets voor particuliere klanten.
  • Mogelijkheid tot opmaken van facturen voor BTW-plichtige klanten.
  • Artikelen kunnen vlot worden opgezocht op elk deel van de omschrijving, via de barcode of op artikelnummer.
  • Volledig geïntegreerd met stockbeheer.
  • Mogelijkheid tot afdrukken overzicht van de gekochte artikelen per dag zodat de magazijnier makkelijk de winkel kan aanvullen.
  • Een klantenkaartsysteem met punten om trouwe klanten te belonen (deze database zal u tevens toelaten om gerichte folderacties te doen).
  • Beheer van winkels op afstand. Ook daar kan u facturen afdrukken en labels. Dagelijks worden de prijzen en klantgegevens geüpdatet.
EDI

Steeds meer bedrijven gaan de documentenstroom volledig digitaliseren.
Bestellingen van klanten komen digitaal binnen, pakbonnen en facturen worden digitaal verzonden.

Met Punch HD is een volledige EDI integratie met uw klanten of leveranciers mogelijk (DESADV, RECADV, INVOICE, APPAREC).

Productie & lottracering (THT)

Onze productiemodule start bij het recept en kan (eventueel aangevuld met ontwikkeling op maat) alle stappen van uw productieproces doorlopen.

We houden hierbij ook rekening met de lotnummers van alle grondstoffen en (half) afgewerkte producten.

Er is steeds een volledige tracering mogelijk. Vanaf het lotnummer van een grondstof traceren we tot aan de eindklant en omgekeerd.

Orderpicking met scanners (WMS)

De order picking in uw magazijn kan volledig worden geautomatiseerd d.m.v. scanners.
Alle aankopen en verkopen worden ingescand eventueel met lotnummer en THT datum.

Beheer contracten met klanten

Een module voor de opvolging van contracten/verplichtingen met uw klanten of huurovereenkomsten voor uw panden.

Beheer verhuur feestmateriaal

Planning en beheer van het materiaal dat u verhuurt (tafels, tenten, tap, stoelen,…)

Leeggoedverwerking via tablet

De vrachtwagenchauffeurs worden uitgerust met tablets en kunnen de retouremballage (vaten, flessen, kratten,…) meteen bij de klant toevoegen aan het order.
Klanten tekenen voor ontvangst op deze tablet en krijgen via e-mail een uitgerekende verzendnota of factuur (een document op papier blijft steeds mogelijk).
Aan deze module is tevens een live GPS-traceringsmodule van de vrachtwagen gekoppeld.

Koppeling met leeggoedautomaat

Mogelijkheid tot werken met een leeggoedautomaat of afzonderlijk leeggoedticket. Dit ticket kan aan de kassa worden ingelezen.